Ne bántsd a magyart! 1. rész
Ne bántsd a magyart!
1. rész
Vajon mi végre a jelenkor aránytalanul jelentős, „kitűntető” figyelme, "demokrácia-féltése" egy ilyen kicsiny, a világtérképen is alig látszó országnak? S miért akartak bennünket ellenségeink oly sokszor már a föld színéről is eltörölni? Mi lehet az a földöntúli erő, ami mégis megtart bennünket? S vajon miért érezzük úgy, hogy nekünk magyaroknak nagyobb nehézségeket tesz a vállunkra a Jóisten? Vajon mi az oka az ismét oly időszerű szavaknak: Ne bántsd a magyart!
Ismerjük a 400 éve született, Európa reménységének nevezett magyar főnemesnek, a költő, hadvezér, államférfi Zrínyi Miklós műfajt teremtő publicisztikájának a felhívó szavait. S az elmúlt négyszáz év, különféle történelmi időszakában oly sokszor hangzott már föl ugyanez a határozott felszólítás: ne bántsd a magyart!
De vajon feltette-e magának az olvasó a kérdést: vajon miért bántják a magyart?
Miért akarták - a Kárpát-haza és a Turul dinasztia alapítójától, az Atillától számolt - több mint másfélezer éves európai történelmünket a föld színéről is eltörölni?
S miért folytatták István alkotásának, a világon is egyedülálló apostoli királyságnak, a minden földi hatalomtól független Magyar Királyságnak egy ezredéve alatt is - a német-római, a tatár, a török és Habsburg hódítók - a tovább morzsolást, a történelmi „radírozást”, a jogtiprást, az ellehetetlenítést, a bekebelezést, a megsemmisítést?
Majd miért folytatták a trianoni megcsonkítással, a kommunista átprogramozással és történelemhamisítással, a magyarságtudat és a magyar lélek kilúgozásával, végül a jelenkori szivárványos internacionalizmusban való felhígítással és önsorsrontásra buzdítással?
Vajon miért?
Ki a mi ellenségünk?
S miért nem bírnak mégsem velünk? Miért nem porladtunk el a történelem viharaiban, s miért élünk még mindig? Vajon mi lehet az a földöntúli erő, ami megtart bennünket?
S mi végre a jelenkor aránytalanul jelentős, „kitüntető” figyelme, demokrácia féltése egy ilyen kicsiny, a világtérképen is alig látszó országnak?
Miért velünk foglalkozik Európa?
S miért éppen mi vagyunk a legfőbb ellensége a világpolitikát is markában tartó globális háttérhatalom ideológiai, pénzügyi, politikai vezérének?
Mi az a „valami”, ami miatt évszázadonként többször is ki kell mondanunk: Ne bántsd a magyar!
Mert mi a magyar?
E kérdés megválaszolásához azonban elő kell venni
- a racionális gondolkodás információhalmaza mögötti szerves, szellemi összefüggésekre épülő analógiás gondolkodást,
- az évszámokból, nevekből, történelmi eseményekből álló horizontális, történelmi tudásunk mögötti, égig emelkedő, vertikális, szakrális történelmet,
- s a lelket nyugtató és közösséget megtartó vallási tradíció mögötti kozmikus Isten-tudatot!
Mert mi a magyar?
Nem „csak”
- egy elszigetelt népcsoport Európa népei között,
- nem csak egy különös tradíciókkal, népi kultúrával, dallamvilággal, néptánccal rendelkező, a világot különlegesen nagy tehetségekkel szolgáló nemzet neve,
- de nem csak egy valaha befolyásos nagy ország mára kicsinyített mása,
- s nem is csak egy – ősi gyökerű, számunkra felemelően szép, s a világ mély, szellemi értelmezéséhez bennünket hozzásegítő, az idegeneknek pedig megtanulhatatlanul nehéz - nyelv a sok közül,
hanem
egy eszme...
Egy szellemi idea,
az önmagát újra és újra feltámasztani képes
Éltető elv.
Magyarnak lenni pedig az ehhez a rendező elvhez való rendíthetetlen, eltántoríthatatlan, megfélemlíthetetlen, bátor ragaszkodást jelenti.
S - aki nem próbálta, nem is tudhatja -, hogy ennek az életet mindig újrateremtő szerves törvénynek, a követése szabaddá teszi az embert.
A szabadság népe vagyunk...
- mondják ránk az idegenek is, s bizony,
mi Thököly és a nagyságos fejedelem, Rákóczi népe vagyunk.
És akiért - igazából - a harang szól: Hunyadi Jánosé és fiaié: a mártír Lászlóé, s az igazságos Mátyásé,
és a hon újraalapítójáé, IV. Béláé,
meg az amazon szívű nagyasszonyoké: a bátor Zrínyi Ilonáé, a hős egri nőké, meg az elszánt Kanizsai Dorottyáé,
és a tiszta boldogasszonyi minőséget hordozó táltos királylányoké: Szent Margité, Erzsébeté, Kingáé és Hedvigé.
Meg a karddal és pennával harcoló Petőfié és Zrínyi Miklósé, no meg
a misztikus tollú Arany Jánosé, Wass Alberté és Reményik Sándoré.
Más és más korok, más és más szabadságharcosaié, a valódi szabad gondolkodóké.
Mert mi a szabadság?
Isten végtelen, mindenkit magához ölelő, önzetlen szeretet-elve.
Az egyetlen önmagát újrateremtő éltető elv, az igazi perpetuum mobile. Az az éltető ritmus - e tanulmány második részében megvilágításba kerülő - szó szerinti, földöntúli hajtóerő, amely a véráramot lüktetésbe hozza, a szívet mozgásban tartja, az emberi életet hajtja. Oly hatalmas vonzerővel bíró érzés, amiért magyar hősök áldozták az életüket, s a vérüket.
De vajon honnan jön ez a földöntúli, kozmikus hajtóerő? S vajon miért érezzük úgy, hogy nekünk magyaroknak nagyobb nehézségeket tesz a vállunkra a Jóisten?
Mert
az Isten által teremtett világban,
a kozmoszban nincsen demokrácia.
Mint ahogyan a mi kis kozmoszunkban, az emberi testünkben sincsen. A demokrácia ugyanis a történelmet író, hatalomra éhes, lelkiismeretét bármikor harminc ezüstért eladni képes emberi ego, a kis én fifikás szüleménye.
A kis én felett álló, képmás arcú, Felettes Én pedig jól tudja, hogy ahonnan halhatatlan részünk, a Lélek jön, a mennyei világ, a Kozmosz világa, ott nincsen demokrácia.
Mert az égi világban - tágabb otthonunkban, a Naprendszerben - a Napnak sem ugyanaz az dolga, mint a Holdnak, vagy a bolygóknak.
S jól néznénk ki, ha lelkünk földi otthonában, a testünkben demokráciáért kiáltana a vesénk, hogy márpedig ő a szív, vagy éppen a máj helyére és feladatára vágyik...
Nagyjából néhány másodperc alatt összeomlana az élet rendszerbiológiája. De ha az Évkör természeti rendjében a Bika naptári időszaka helyet cserélne a Nyilaséval a nagy Anyatermészet is először megzavarodna, majd összeomlana.
Nos, ennek a megzavarodásnak és összeomlásnak a legvégső határán áll az ember által alkotott világ, amely önhatalmúlag kivette magát az Isten által teremtett világ rendjéből.
A csízió oldalain Korszakkapunak titulált 2020-as évben, a mély gödör szélén való billegés utolsó másodpercében azonban ideje volna felfogni végre, hogy
a teremtett világban
hierarchikus rend van.
Ám
ennek a hierarchiának
nem ember, hanem
a Teremtő áll az élén.
Ezért is hívják tágabb otthonunkat a világegyetemet Rendnek, azaz Kozmosznak.
S e hatalmas, szakrális rendszerben más és más feladata van mindennek: más a Bika csillagképnek, s más a Nyilasnak, de más hárul a Tejútra is.
Így más feladat hárul a földi világra vetítve a népek, nemzetek sokaságában is a Nyilas égisze alatt „működő”, a nyilasság archetípusát hordozó, magyarul gondolkodó és érző, magyar nemzetre is, amely eredetmondájában, a magyar mitológiában egészen a Szent Lélektől, - a Lelkek útja, az Isten útja, a Hadak útja, azaz - a Tejút felett szárnyaló Lélekmadártól, a Turultól származtatja magát.
Ez az oka...
- a magyar királyság apostoli rangjának,
- ez volt az oka a középkorban az Európa-szerte oly megbecsült magyar királylány feleségeknek, mert akkortájt még úgy tartották, hogy az utódlásban, s egy ország sikerében bizony jelentősége van az eredetnek, az égi vér tovább örökítésének. Erre a vérvonalra hivatkozva lépett trónra minden magyar király az Árpád-ház kihalása után is.
- ehhez az égi eredethez való erkölcsi igazodás, ragaszkodás az oka, hogy a Turul-Árpád királyi dinasztia a világon egyedülálló módon a legtöbb szentet adta a világ Kereszténységének, s nemcsak a magyar, hanem az idegen királyi házak javát, jólétét, sikerét szolgálva ezzel,
- s ez az oka a világon egyedülálló beavató koronánk jelentőségének, küldetésének, különleges jogrendjének, amelyben a mindenkori király olyan égi megbízatás alatt áll, ahol a Főhatalom magáé a Szent Koronáé, azaz Istené, s ahol az államhatalom a magyar nemzettől ered, amely a beavató koronával való megkoronázás útján osztja meg a hatalmat a királlyal.
Az uralkodással járó anyagi javak, birtokok, maga az ország teste pedig nem ember, nem a mindenkori király, hanem a szent Korona, azaz Isten tulajdona. Nos - többek között - ez az az óriási különbség a szavazatokért gazsuláló demokrácia és a szakrális királyság között...
S hogy miért is akarták oly sokan a történelem folyamán megkaparintani, s átprogramozni a Szent Koronánkat, amelynek léte számunkra erkölcsi mérce, igazodási pont, isteni törvény, kapocs ég és föld között? Mert az ellenségeink szemében oly erős mágikus fegyver, amely ha olyan kezekbe kerül - néhány másik szakrális tárggyal, mint Atilla kardjával, Longinus lándzsájával, vagy éppen a frigyládával egyetemben - a világi és szellemi hatalom birtoklását szolgálhatja.
Mindezek után, hogy mit szimbolizál a Nyilas csillagjegy, az ehhez tartozó magyar szellemiség? Mi az a valóban földöntúli erő, amely a magyar nemzet megtartását biztosította?
S hogy mit jelképez mondáink, népmeséink, legendáink, népdalaink, csillagösvénye, a Tejút? S mi a kapcsolata e két csillagokból festett égi tüneménynek?
Végül mit jelentek ezek a kozmikus összefüggések ránk magyarokra nézve, itt a földi valóságban?
Innen folytatjuk....